Blogs

Tέλος στη μάστιγα με τα ανασφάλιστα οχήματα

Tέλος στη μάστιγα με τα ανασφάλιστα οχήματα

Η ασφάλιση του οχήματος μας αποτελεί κοινωνική ευθύνη

A-
A+
08/07/2017 | 14:31

Γράφει ο:                                                                                                                                                     Σταυρόπουλος Παναγιώτης

Ιδιοκτήτης Ασφαλιστικών Γραφείων Smart House

Αγία Βαρβάρα & Ηράκλειο                                                                                                                                                                                                                            

Ένα μεγάλο πρόβλημα που μαστίζει τους Ελληνικούς δρόμους και κατ’ επέκταση την Ελληνική κοινωνία είναι το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων που φαίνεται ότι με την ενεργοποίηση της επικείμενης νομοθεσίας, που τέθηκε σε ισχύ 6/6, με την αποστολή των προστίμων οδηγείται άμεσα στην εξάλειψη του φαινομένου.

Πρόσφατα, ολοκληρώθηκε και ενεργοποιήθηκε η διασταύρωση των ανασφάλιστων από την ΑΑΔΕ, ένα γεγονός που μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει. Δεν είναι τυχαίο, ότι από την πρώτη στιγμή που στάλθηκαν τα πρόστιμα, χιλιάδες οδηγοί έσπευσαν να ασφαλίσουν το όχημα τους, προκειμένου να αποφύγουν το πρόστιμο και τις κυρώσεις που επιφέρει η μη πληρωμή του προστίμου, όπως αφαίρεση διπλώματος, άδειας και πινακίδες.

Θεωρούμε ανεπίτρεπτο το γεγονός, το 2017 ,στην Ελλάδα να κυκλοφορούν 1.000.000 ανασφάλιστα οχήματα-κινητές βόμβες, κάτι που δεν συμβαίνει σε καμία άλλη Ευρωπαϊκή χώρα. Πρέπει να καταστεί σαφές, ότι πέρα από την επιβολή των προστίμων οι συνέπειες για έναν οδηγό που κυκλοφορεί ανασφάλιστος μπορεί να είναι καταστροφικές. Σε περίπτωση ατυχήματος ο οδηγός-ιδιοκτήτης του ανασφάλιστου οχήματος θα οδηγηθεί στο αυτόφωρο, θα του αφαιρεθούν η άδεια κυκλοφορίας, το δίπλωμα οδήγησης και οι πινακίδες για αρκετό χρονικό διάστημα. Το κυριότερο όμως είναι η οικονομική ζημιά που θα πάθει ο ανασφάλιστος εφόσον θα κληθεί να αποζημιώσει τον παθόντα για την ζημιά που του προξένησε. Ας μην ξεχνάμε ότι βάση της Τράπεζας της Ελλάδος ότι η αποζημίωση για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες έναντι τρίτων είναι στο 1.220.000 ευρώ. Οπότε ας αναλογιστούμε πόσο σοβαρός είναι ο κίνδυνος εάν έχουμε ατύχημα με δική μας υπαιτιότητα και είμαστε ανασφάλιστοι.

Δεν είναι τυχαίο, ότι από το σύνολο των 1.000.000 ανασφάλιστων οχημάτων άνω του 50% είναι οχήματα που βρίσκονται στην επαρχία, λόγω ίσως των ελαστικότερων ελέγχων που πραγματοποιεί η τροχαία. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε επίσης, τον υψηλό δείκτη ατυχημάτων που έχει η Κρήτη, από του υψηλότερους σε όλη την Ελλάδα, κάτι που κάνει την ανάγκη για ασφάλιση ακόμα πιο επιτακτική.

Σύμφωνα με τις έρευνες 9 στους 10 οδηγούς που προξενούν ατύχημα και εγκαταλείπουν τον άλλο οδηγό είναι ανασφάλιστοι.

Επιπρόσθετα, δημιουργεί κοινωνική ανισότητα στους νομοταγείς πολίτες, που πληρώνουν στην ώρα τους ώστε να είναι ασφαλισμένοι και σε περίπτωση ατυχήματος με κάποιον ανασφάλιστο μπλέκουν σε περιπέτειες. Η πολιτεία οφείλει να τους προστατεύσει.

Καταλαβαίνουμε, ότι η ασφάλιση του οχήματος μας αποτελεί κοινωνική ευθύνη και είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας μας.

Η πολιτεία θα πρέπει να δείξει τη δέουσα προσοχή και συνέπεια στην εφαρμογή του νόμου, ώστε το φαινόμενο να εξαλειφθεί.

Η αρχή έγινε, η μάστιγα των ανασφάλιστων οχημάτων πρέπει να τελειώσει.