Νότια Κρήτη

“Όλα τα Νηπιαγωγεία στα χωριά της Μεσαράς θα κλείσουν”

“Όλα τα Νηπιαγωγεία στα χωριά της Μεσαράς θα κλείσουν”

Έντονη ανησυχία από την εκπαιδευτική κοινότητα για το προτεινόμενο νομοσχέδιο

A-
A+
13/06/2016 | 12:45

Για τα προβλήματα του κλάδου αλλά  και για τις δεκάδες κενές θέσεις στα σχολεία της Μεσαράς μιλάει σήμερα στο apopsilive.gr σε αποκλειστική συνέντευξη, ο  πρόεδρος του    συλλόγου δασκάλων και νηπιαγωγών «Φαιστός» Γρηγόρης Γιαμαλάκης: «Δυστυχώς σε αρκετά Νηπιαγωγεία της Μεσαράς τα Ολοήμερα τμήματα δεν άνοιξαν καθόλου, λόγω της μη τοποθέτησης εκπαιδευτικών από την Πολιτεία». Παρόλα τα προβλήματα ο πρόεδρος του συλλόγου προσθέτει ότι: «Υπήρξε πολλή καλή συνεργασία με τις Σχολικές επιτροπές των Δήμων Γόρτυνας και Φαιστού, που στήριξαν τις περισσότερες ανάγκες των σχολικών τμημάτων στον νότο, ανταποκρίθηκαν άμεσα και επίλυσαν σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στα σχολεία».

Όσον αφορά τη ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας, που για πρώτη φορά θα υπάρξει διαφοροποίηση του αριθμού των νηπίων στα νηπιαγωγεία κυρίως απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων  ο κ. Γιαμαλάκης αναφέρει πως: «Ήδη υπάρχουν μεγάλες αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα, διότι αν εφαρμοστεί η συγκεκριμένη ρύθμιση σχεδόν όλα τα Νηπιαγωγεία στα χωριά της Μεσαράς θα κλείσουν».

Πως πήγε η φετινή σχολική χρονιά; Παρουσιάστηκαν προβλήματα στα σχολεία της Μεσαράς όσον αφορά τα κενά των εκπαιδευτικών στα νηπιαγωγεία;

Η φετινή χρονιά δεν άρχισε και δεν τελειώνει βέβαια με τους καλύτερους οιωνούς. Πλήθος προβλημάτων και δεκάδες κενές θέσεις στα σχολεία της περιοχής  μας. Τα περισσότερα Ολοήμερα στα Δημοτικά σχολεία δεν άνοιξαν με την έναρξη των μαθημάτων το Σεπτέμβριο, αλλά στα τέλη Οκτωβρίου και ακόμη και σήμερα υπολειτουργούν χωρίς ειδικότητες, ενώ πολλά τμήματα ένταξης δε λειτούργησαν. Δυστυχώς σε αρκετά Νηπιαγωγεία της Μεσαράς τα Ολοήμερα τμήματα δεν άνοιξαν καθόλου, λόγω της μη τοποθέτησης εκπαιδευτικών από την Πολιτεία.

Με βάση τα νέα οικονομικά δεδομένα, οι σχολικές επιτροπές στήριξαν τις ανάγκες των σχολικών τμημάτων στον νότο;

Το σχολικό έτος 2015-16 ξεκίνησε σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Κι αυτό δεν οφείλεται μόνο στην συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών που και φέτος αναγκάστηκαν να τα βγάλουν πέρα με μειωμένες τις επιχορηγήσεις, για τις πάγιες και λειτουργικές ανάγκες, κατά 65% (σε σχέση με το παρελθόν), αλλά και λόγω των capital controls. Υπήρξε βέβαια πολλή καλή συνεργασία με τις Σχολικές επιτροπές των Δήμων Γόρτυνας και Φαιστού, που στήριξαν τις περισσότερες ανάγκες των σχολικών τμημάτων στον νότο, ανταποκρίθηκαν άμεσα και επίλυσαν σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στα σχολεία.

Σε συναντήσεις του Δ.Σ. του Συλλόγου μας με τους Δημάρχους  Φαιστού και Γόρτυνας, προτείναμε να ζητήσουν οι Δήμοι έκτακτη επιχορήγηση για την κάλυψη των αναγκών των Σχολικών Επιτροπών, διαγραφή χρεών (αν υπάρχουν) και εκπόνηση κτιριολογικών μελετών για τα σχολεία της Μεσαράς. Ακόμη, ζητήσαμε αφορολόγητο πετρέλαιο για τις σχολικές μονάδες, απαλλαγή των σχολείων από την πληρωμή των ΔΕΚΟ και απαλλαγή ΦΠΑ για τις σχολικές επιτροπές, που αφορούν τις δαπάνες για προμήθεια αναλωσίμων.

Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σχεδόν όλα τα διδακτήρια της Μεσαράς είναι παλιά και χρειάζονται τακτική συντήρηση. Πολλά Δημοτικά σχολεία  και ειδικότερα τα Νηπιαγωγεία αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα. Ζητάμε να υπάρξει βούληση για μόνιμη λύση του κτιριακού θέματος των σχολείων της περιοχής μας, αύξηση των δαπανών για την υλικοτεχνική υποδομή και τη συντήρηση των σχολείων και να εκπονηθούν άμεσα οι τεχνικές μελέτες ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή τόσο του Νέου Ειδικού Δημοτικού σχολείου Μοιρών, όσο και της νέας πτέρυγας του Δημοτικού σχολείου Αγίων Δέκα.

Την νέα σχολική χρονιά ποιά είναι τα νέα δεδομένα για τα νηπιαγωγεία όσον αφορά τον αριθμό των μαθητών;

Αλλάζει η οργανικότητα των νηπιαγωγείων με τη νέα ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας. Η αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων δεν μπορεί να υπερβαίνει τον 1 νηπιαγωγό για κάθε είκοσι πέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από: α) δέκα τέσσερα (14) νήπια και β) πέντε (5) νήπια σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών για τις οποίες απαιτείται μεταφορά/μετακίνηση νηπίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων.

Ήδη υπάρχουν μεγάλες αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα, διότι αν εφαρμοστεί η συγκεκριμένη ρύθμιση σχεδόν ΟΛΑ τα Νηπιαγωγεία στα χωριά της Μεσαράς θα κλείσουν. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ορισμένα Νηπιαγωγεία που κινδυνεύουν: Πιτσιδίων, Στόλων, Σίβα, Μητρόπολης, Τσιφούτ Καστελλίου, Καμαρών, Σκουρβούλων κ.ά.

Βέβαια, πρόσφατα σε συνάντηση που είχαμε με τον Διευθυντή Α/θμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου κ. Δημήτρη Αποστολάκη (με τη συμμετοχή στη συζήτηση και του Γραμματέα του Συλλόγου μας Γιάννη Μαθιουδάκη), μας διαβεβαίωσε ότι δεν θα κλείσει κανένα Νηπιαγωγείο και θα τα θεωρήσει απομακρυσμένα. Όμως η νέα ρύθμιση παραμένει κι αν υπάρξουν πιέσεις από το Υπουργείο Παιδείας για επιπλέον εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού, τότε στα προσεχή σχολικά έτη θα δούμε να μειώνεται δραματικά ο αριθμός των Νηπιαγωγείων στη Μεσαρά. Κάτι που έγινε τα προηγούμενα χρόνια με αρκετά ολιγοθέσια Δημοτικά σχολεία στην περιοχή μας που δυστυχώς έκλεισαν οριστικά. Οπότε εδώ η εγρήγορση και των γονέων κρίνεται απαραίτητη.
Τι πιστεύετε ότι θα ακολουθήσει μετά τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη για τα ολοήμερα σχολεία και τι πιστεύεις ότι είναι καλύτερο να γίνει για τους μαθητές;

Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα των 6/θεσίων και άνω σχολικών μονάδων προβλέπεται να εγγράφονται και να φοιτούν μόνο οι μαθητές/τριες των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας μάλιστα σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους.

Στην πατρίδα μας που έχει εκατοντάδες χιλιάδες άνεργους και μεγάλο ποσοστό ευκαιριακής και αδήλωτης «μαύρης» εργασίας, πόσοι γονείς μπορούν πραγματικά να προσκομίσουν τα παραστατικά αυτά; Στην δε ευρύτερη περιοχή της Μεσαράς που οι περισσότεροι γονείς είναι αγρότες και στο Ολοήμερο φοιτούν αρκετά παιδιά αλλοδαπών (οι οποίοι απασχολούνται σε διαφορετικούς εργοδότες, ποιος αλήθεια θα τους εκδώσει τη σχετική βεβαίωση; Ακόμη η κατάργηση της Πρωινής Ζώνης (7.00 – 8.00 π. μ.) αποτελεί μέγιστο λάθος, διότι εξυπηρετεί εργαζόμενους γονείς και θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στον οικογενειακό προγραμματισμό τους.

Κατά τα άλλα ο κ. Υπουργός μιλάει για διάλογο για την παιδεία… Αλήθεια σε ποιες τεκμηριωμένες παιδαγωγικά εισηγήσεις στηρίχτηκε και προχωρά σε τόσο σημαντικές αλλαγές; Ας μην γελιόμαστε… όλα αυτά είναι συνέπειες του τρίτου μνημονίου που και ο ίδιος ψήφισε και στόχο έχουν τη μείωση των δαπανών για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και τη λειτουργία των σχολείων.

Το Δημόσιο Σχολείο καλύπτει μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες από τη γέννησή του. Άρα πρέπει να αρθεί ο περιορισμός των προϋποθέσεων (βεβαιώσεις ή υπεύθυνες δηλώσεις εργασίας των γονιών) για τη συμμετοχή ενός μαθητή στο ολοήμερο τμήμα. Να δοθεί έτσι η δυνατότητα στο Ολοήμερο Πρόγραμμα να εγγράφονται και να φοιτούν ΟΛΟΙ οι μαθητές που οι γονείς τους το επιθυμούν, χωρίς την παραμικρή διάκριση. Να καλύπτεται η εκπαιδευτική αναγκαιότητα της ενισχυτικής διδασκαλίας ανεξάρτητα από χρονικό όριο, αφού καμία πολιτική ηγεσία δεν προσέλαβε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό που χρειάζονται τα σχολεία μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου. Να καλυφθεί η κοινωνική αναγκαιότητα της Πρωινής Ζώνης του ολοημέρου στα σχολεία (π.χ. έχουμε πολλούς μεταφερόμενους μαθητές, ειδικά στην περιοχή μας, που βρίσκονται στο σχολείο από τις 7.00 το πρωί).

Πιστεύουμε και παλεύουμε για ένα Σύγχρονο, Δημόσιο, Δημοκρατικό, Πολυεπιστημονικό, Διαπολιτισμικό και Ολοήμερο Σχολείο. Το σύγχρονο Δημοτικό σχολείο πρέπει να ανταποκρίνεται στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Επίσης να συμβάλει καθοριστικά στην εξομάλυνση των κοινωνικών και μορφωτικών ανισοτήτων, που υπάρχουν και αναπαράγονται στη σημερινή του μορφή.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  1. Την απόσυρση της Υπουργικής Απόφασης για το φερόμενο ως “Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου”.
  2. Επαναφορά της πρωινής ζώνης (7.00 – 8.00) για τους εργαζόμενους γονείς αλλά και για την υποδοχή και την ασφάλεια των μαθητών  των σχολείων που έχουν μεταφερόμενους μαθητές.
  3. Ορισμός σταθερού εκπαιδευτικού, υπεύθυνου για το Ολοήμερο τμήμα, που θα εγγυάται την ασφάλεια των μαθητών,  θα γνωρίζει τις μαθησιακές ανάγκες τους, τις διατροφικές τους συνήθειες κάτι που δεν μπορεί να γίνει με την εναλλαγή εκπαιδευτικών σε καθημερινή βάση.

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ.

 

γιαμαλακης

  • Ο κ. Γιαμαλάκης είναι δάσκαλος και πρόεδρος του συλλόγου δασκάλων και νηπιαγωγών «Φαιστός»