Κρήτη

Στρατηγικός σχεδιασμός για την τουριστική προβολή του Ρεθύμνου

Στρατηγικός σχεδιασμός για την τουριστική προβολή του Ρεθύμνου

Ανάπτυξη οργανωμένης στρατηγικής στην οποία συμμετέχουν ιδιώτες και δημόσιοι φορείς.

A-
A+
22/04/2017 | 10:38
Σε στοχευμένες δράσεις για την τουριστική προβολή του Ρεθύμνου προσανατολίζονται οι τοπικοί, εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό, φορείς, που ενώνουν τις δυνάμεις τους και δρουν συλλογικά για να στηρίξουν τον βασικό πυλώνα ανάπτυξης του Ρεθύμνου.

Μετά την προγραμματική σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ των δήμων του νομού, της Περιφέρειας και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, επιλέχθηκε μετά από διαγωνισμό που διενήργησε το Επιμελητήριο η εταιρεία (TOPOSOPHY) που αναλαμβάνει το έργο του Οργανισμού Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού. Δημιουργείται δηλαδή ένας οργανισμός D.M.O.R (Destination Management Organization Of Rethymno) που θα συμβάλλει στην τουριστική προβολή με συγκεκριμένες δράσεις.

Ουσιαστικά πρόκειται για την ανάπτυξη μας οργανωμένης στρατηγικής στην οποία συμμετέχουν ιδιώτες και δημόσιοι φορείς.

Η προετοιμασία για τον Οργανισμό ξεκίνησε πριν από τρία περίπου χρόνια από τον Σύλλογο Ξενοδόχων του νομού Ρεθύμνου, μετά από μια σχετική μελέτη που είχε διενεργήσει. Τότε είχε διαπιστωθεί ότι υπάρχει ανάγκη σύστασης ενός οργανισμού για την ενιαία προβολή του Ρεθύμνου.

Στην πρώτη παρουσίαση του σχεδιασμού της εταιρείας TOPOSOPHY που έγινε από τον εκπρόσωπο της κ. Θ. Κυρατσούλη, παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της Περιφέρειας Κρήτης – Π.Ε. Ρεθύμνου, των Δήμων Ρεθύμνης, Αγίου Βασιλείου, Μυλοποτάμου, και Ανωγείων, του Επιμελητηρίου, του Εμπορικού Συλλόγου, του Συλλόγου Ξενοδόχων, του Συλλόγου Ενοικιαζόμενων Διαμερισμάτων, του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, του Συλλόγου Τουριστικών Πρακτόρων, του Συλλόγου Εστίασης και του ΚΤΕΛ Δυτικής Κρήτης.

Ο Οργανισμός θα απαρτίζεται από ιδιώτες και δημόσιους φορείς του τουρισμού και μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει να έχουν αποφασιστεί οι δράσεις που θα γίνουν για την προβολή, που αφορά την ερχόμενη χρονιά.

«Είναι ένα πρότζεκτ που ξεκινήσαμε μετά από μια μελέτη που κάναμε ως Σύλλογος Ξενοδόχων και αφορούσε το προφίλ του επισκέπτη στον τόπο μας, σε όλο το νομό», τόνισε μιλώντας στον Τeam fm o αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων, Νίκος Κουμνάς. Ο ίδιος σημείωσε ότι οι αρχικές δυσκολίες στον μεγαλύτερο βαθμό αντιμετωπίστηκαν και πλέον είναι κατανοητό σε όλους ότι χρειάζεται ένα κοινό «μέτωπο» για την τουριστική προβολή του νομού. «Έχουμε συγκροτήσει μια επιτροπή που απαρτίζεται από εκπροσώπους των δήμων, της περιφέρειας, από τους ξενοδόχους και τους τουριστικούς πράκτορες.

Ήταν δύσκολο να υλοποιηθεί. Πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι είμαστε ένας τουριστικός προορισμός, ζούμε από τον τουρισμό και κάτι πρέπει να κάνουμε γι’ αυτό. Οι ξενοδόχοι, οι πράκτορες και ίσως οι δημόσιοι φορείς το ξέρουν. Υπάρχουν όμως και κάποιες αρνητικές φωνές που δεν έχουν καταλάβει ότι άμεσα ή έμμεσα η πόλη μας εξαρτάται από τον τουρισμό. Θα πρέπει όλοι να βάλουμε το λιθαράκι μας για να προβληθεί η πόλη μας.

Οι συνθήκες μας ευνοούν, σαν πόλη θα αποκτήσουμε μια τουριστική νοοτροπία, θα ερευνήσουμε τι χρειαζόμαστε και αναλόγως θα πράξουμε».

Ο κ. Κουμνάς σημείωσε πως στην προχθεσινή συνάντηση οι συμμετέχοντες έβαλαν αυστηρά χρονοδιαγράμματα, γιατί όπως είπε, «δεν θέλουμε να είναι μια φρούδα ελπίδα, πρέπει να κάνουμε δουλειά. Θα ξεκινήσουμε μια έρευνα στο εσωτερικό του νομού, θα γίνει μια διαβούλευση με τους φορείς σχετικά με το τι θέλουμε από τον τουρισμό και τι θέλει από εμάς. Αν όλα πάνε καλά περίπου στα τέλη Σεπτέμβρη θα έχουμε τις πρώτες δράσεις προς υλοποίηση.

Υπάρχει ομοφωνία μεταξύ των συνεργαζόμενων φορέων έχουμε καταλάβει ότι αυτό πρέπει να κάνουμε. Η εταιρεία επίσης που επιλέχθηκε από τον διαγωνισμό είναι πολύ έμπειρη στον χώρο του τουριστικού μάρκετινγκ.
Αυτή είναι που θα μελετήσει, θα μας πει τι πρέπει να προσέξουμε, τι να τονίσουμε, πού πρέπει να απευθυνθούμε».

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το Επιμελητήριο επισημαίνει:
«Tο έργο αφορά στον σχεδιασμό και στην εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου για την τουριστική προώθηση και προβολή της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου σαν τουριστικό προορισμό καθώς και τον σχεδιασμό συγκεκριμένων δράσεων και ενεργειών που θα οδηγήσουν στη δημιουργία ενός Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης της Π.Ε. Ρεθύμνης (DMOR). Στόχος του έργου είναι η τουριστική και ως εκ τούτου οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της όλης της περιοχής.

Στην υλοποίηση του έργου, εκτός από το Επιμελητήριο Ρεθύμνης, συμμετέχουν η Περιφέρεια Κρήτης – Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνης, ο Δήμος Ρεθύμνης, ο Δήμος Αγίου Βασιλείου, ο Δήμος Μυλοποτάμου, ο Δήμος Αμαρίου και ο Δήμος Ανωγείων σύμφωνα με την από 01/12/2014 Προγραμματική Σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ τους. Ανάδοχος του έργου είναι η TOPOSOPHY, επιχειρηματική μονάδα του ομίλου Atcom, στην οποία κατοχυρώθηκε ο διαγωνισμός που διενέργησε το Επιμελητήριο Ρεθύμνης.

Την Πέμπτη 20 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης, η παρουσίαση των εργασιών που θα υλοποιηθούν στα πλαίσια του έργου. Το πρώτο μέρος των εργασιών αφορά στην πρωτογενή έρευνα και στη διαβούλευση μέσω ερωτηματολογίου και συναντήσεων εργασίας, με τις Αυτοδιοικητικές Αρχές, τους Τουριστικούς και λοιπούς Επιχειρηματικούς Φορείς, τους Στρατηγικούς εταίρους, την Κοινωνία των Πολιτών καθώς και με μεμονωμένες επιχειρήσεις. Παράλληλα, πραγματοποιείται ανάλυση τόσο των διεθνών τάσεων όσο και των τοπικών δεδομένων ζήτησης και προσφοράς (πχ. αφίξεις, διανυκτερεύσεις, πληρότητες των καταλυμάτων, επισκεψιμότητα στα αξιοθέατα), ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην έρευνα και συγκριτική προτυποποίηση (benchmarking) επιτυχημένων πρακτικών από αντίστοιχους προορισμούς διεθνώς. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει την εκπόνηση του επιχειρησιακού σχεδίου του DMOR καθώς και την επιστημονική και επιχειρησιακή υποστήριξη της πρώτης φάσης λειτουργίας του. Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν τέλη Οκτωβρίου 2017, περίοδος κατά την οποία αναμένεται να έχουν ήδη αρχίσει να υλοποιούνται οι πρώτες δράσεις (πχ. η ανάπτυξη ταυτότητας του προορισμού, το πρόγραμμα μελών, η ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών και η αναβάθμιση των καναλιών επικοινωνίας)».

ΘΕΤΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

Στο μεταξύ όλα τα στοιχεία για τη φετινή τουριστική χρονιά δείχνουν πως θα κινηθεί σε πολύ καλά επίπεδα, καλύτερα από πέρυσι. Για τους «καθαρά» καλοκαιρινούς μήνες, δε, προβλέπεται η σεζόν να είναι «φουλ».
«Είχαμε μια πολύ καλή χρονιά το 2016 και το 2017 θα κλείσει με μεγαλύτερα ποσοστά. Ο Απρίλιος θα είναι πάνω από πέρυσι, μας ευνόησε και το καθολικό Πάσχα που συνέπεσε με το ορθόδοξο, ο Μάιος πάει καλά με άνοδο της τάξης του + 7-8% σε σχέση με την περυσινή χρονιά, ως αρχική εκτίμηση. Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο θα ‘βουλιάξουμε’, όπως δείχνουν οι κρατήσεις», σημείωσε ο κ. Κουμνάς, υπογραμμίζοντας πως όλες οι αγορές έχουν άνοδο, άλλες μετριοπαθή άλλες εντυπωσιακή.
Ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων τόνισε ωστόσο ότι ο τουρισμός είναι κινητήριος δύναμη στη χώρα μας και δεν αντέχει άλλη βαριά φορολογία. «Όχι άλλη υπεροφορολόγηση. Μη σκοτώνουμε αυτό που μας ζει», είπε χαρακτηριστικά.

 

 

 

Goodnet.gr