Νότια Κρήτη

…«Βρώμικες κυρίες»  στα Μάταλα του 1974 (Βίντεο)

…«Βρώμικες κυρίες» στα Μάταλα του 1974 (Βίντεο)

Μια «ξεχασμένη» ελληνική ταινία που γυρίστηκε με φόντο τις σπηλιές

A-
A+
20/11/2017 | 15:48

Αν και οι πάντες γνωρίζουν την ταινία «Η Θεία μου η Χίπισσα», με πρωταγωνίστρια την αξεπέραστη Ρένα Βλαχοπούλου, σκηνές της οποίας διαδραματίστηκαν στα Μάταλα που την εποχή των γυρισμάτων της ταινίας -το 1970- είχαν μεγάλη φήμη πανελλαδικά και διεθνώς, μια άλλη ελληνική ταινία που μέρος της γυρίστηκε γύρω στα μέσα της ίδιας δεκαετίας στις σπηλιές του διάσημου οικισμού, παρέμεινε στην αφάνεια, παρά τον… πιασάρικο τίτλο της: «Βρώμικες κυρίες»!

Η αφίσα της ταινίας

Βρισκόμαστε στην κινηματογραφική σεζόν 1974-75, σε μια εποχή που καθώς τα εισιτήρια του ελληνικού κινηματογράφου, λόγω της κυριαρχίας της τηλεόρασης, έχουν πάρει για τα καλά την κάτω βόλτα, οι παραγωγοί έχουν ρίξει το βάρος τους στις «ταινίες σεξ»- ένα πεδίο όπου η T.V. της τότε εποχής δεν μπορεί να τους ανταγωνιστεί.
Μια από τις ταινίες εκείνης της περιόδου ήταν και η παραγωγή της «ΝΟVΑ films» με τίτλο «Βρώμικες κυρίες» (μεταγενέστερα προβλήθηκε και με τον τίτλο «Το τρίγωνο») που έκοψε 41.294 εισιτήρια και ήρθε στην 14η θέση στις 47 ταινίες που προβλήθηκαν εκείνη τη χρονιά. Σκηνοθέτης και παραγωγός της ταινίας ο Παύλος Παρασχάκης και πρωταγωνιστής (και σεναριογράφος) ο Παύλος Λιάρος που είναι ουσιαστικά και ο μόνος γνωστός ηθοποιός του καστ μαζί με τον Δημήτρη Αρώνη ο οποίος μεταγενέστερα έπαιξε τον… Ταξίαρχο Βασίλη Λεβένταγα στην τηλεοπτική «Λάμψη» του Νίκου Φώσκολου. Μαζί τους παίζουν οι, άγνωστοι στο πλατύ κοινό, Βίκυ Θεοδώρου, Λιάνα Φόστερ, Μάγδα Μακρή, Γιώργος Μιχαλάκης, Λένα Σαμίου, Λεωνίδας Μπρατάκος, Γιώργος Πληβούρης, Κώστας Ρήγας, Γιάννης Αλεξανδρίδης και Νίκος Γαλιάτσος.

Η υπόθεση
Η υπόθεση της ταινίας είναι ολίγον τι μπερδεμένη, αλλά έτσι κι αλλιώς, όπως συνέβαινε στις ταινίες του είδους της εκείνη την εποχή, η ιστορία ήταν προσχηματική, αφού το βάρος έπεφτε στις ερωτικές σκηνές και τις σκηνές δράσεις που θα εντυπωσίαζαν τους θεατές. Σύμφωνα λοιπόν με το σενάριο (το οποίο υπογράφει, όπως προαναφέραμε, ο ίδιος ο πρωταγωνιστής του) ένας φυγόδικος (Παύλος Λιάρος) οικειοποιείται τα στοιχεία ενός ετοιμοθάνατου άνδρα για να κρυφτεί από την αστυνομία, μπλέκει όμως στα δίκτυα μιας συμμορίας που ήθελε αυτόν τον άνδρα νεκρό. Μετά από πολλές περιπέτειες από την Αθήνα και τη Μύκονο μέχρι την Κρήτη, το φιλμ τελειώνει με μια σκηνή δράσης στις σπηλιές των Ματάλων, με μια συμπλοκή του πρωταγωνιστή με τους διώχτες του, την επέμβαση της αστυνομίας και τον νεαρό άνδρα που πέρασε πολλά καθ΄όλη τη διάρκεια του φιλμ να σμίγει με την αγαπημένη του στην παραλία όπου κάποτε κολυμπούσαν τα παιδιά των λουλουδιών…

Χωρίς… χίπις
Τη χρονιά που γυρίστηκε η ταινία οι σπηλιές και τα Μάταλα είχαν ήδη αδειάσει από τους χίπις που αναγκάστηκαν, μετά από επέμβαση της αστυνομίας που τους απομάκρυνε άρον-άρον, να εγκαταλείψουν την περιοχή. Μπροστά στις σπηλιές, όπως βλέπουμε στο φιλμ, διακρίνονται, μάλιστα, κάποιες πινακίδες που δεν υπήρχαν τις μέρες που έμεναν εδώ τα «παιδιά των λουλουδιών» και προφανώς τοποθετήθηκαν μετά το διωγμό τους για να «απαγορεύουν» την κατασκήνωση στο σημείο.

Ηράκλειο-Μάταλα
Στην ταινία βλέπουμε και σκηνές από το Ηράκλειο της δεκαετίας του 70 και κάποια πλάνα από την είσοδο των Ματάλων που εκείνη την εποχή ήταν γεμάτη από καλαμιώνες. Ακολουθούν κάποιες σκηνές δράσης, με πιστολίδι και άγρια πάλη, στις σπηλιές, ώσπου καταφτάνει ένα περιπολικό για να… βάλει τάξη. Το φιλμ -που σίγουρα δεν θα μείνει στην… ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου και μάλλον δικαίως παρέμενε παντελώς ξεχασμένο τόσα χρόνια- τελειώνει με… happy end με μια ερωτική σκηνή του πρωταγωνιστικού ζευγαριού στην παραλία των Ματάλων…