Νότια Κρήτη

Ένα “ντε σε βο” (2CV) έκλεψε την παράσταση σήμερα Δευτέρα στις Μοίρες

Ένα “ντε σε βο” (2CV) έκλεψε την παράσταση σήμερα Δευτέρα στις Μοίρες

A-
A+
30/10/2017 | 13:33

Ένα παλιό μοντέλο “ντε σε βο” (2CV) της γνωστής μάρκας της ΣΙΤΡΟΕΝ που ήταν παρκαρισμένο σήμερα Δευτέρα έξω από το κατάστημα Λιοντομήτσο στις Μοίρες τράβηξε τα βλέμματα πελατών και περαστικών. Το αυτοκίνητο όπως διαπιστώσαμε αμέσως μετά ανήκε σε ζευγάρι ηλικιωμένων Γερμανών oι οποίοι κυκλοφορούν χρόνια όπως μας είπαν χωρίς να τους έχει “προδώσει” ποτέ…

Το Citroën 2CV

(Γαλλικάdeux chevaux, «δύο ίπποι», υποδηλώνοντας τους 2 φορολογήσιμους ίππους, και γνωστό στην Ελλάδα ως Ντεσεβό, από την προφορά της γαλλικής ονομασίας) ήταν ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroën, από τις 7 Οκτωβρίου 1948 έως τις 27 Ιουλίου 1990. Κατά τη διάρκεια μιας παραγωγής που κράτησε 42 έτη, συνολικά 3.872.583 αυτοκίνητα σειράς 2CV κύλησαν από τη γραμμή παραγωγής, συν 1.246.306 αντίτυπα της εκδοχής 2CV Fourgonnette (επαγγελματικό 2CV βαν / φορτηγάκι), καθώς και αρκετά ακόμα συγγενικά οχήματα, με βάση το σασί και τα μηχανικά μέρη του 2CV, κυρίως το Citroën Amiσε 1.840.396 αντίτυπα, το Citroën Dyane σε 1.444.583 αντίτυπα, το Citroën Acadiane σε 253.393 αντίτυπα και το Citroën Méhari σε 144.953 αντίτυπα: συνολικά 8.756.688 αυτοκίνητα.

Το 2CV ανήκει σε έναν πολύ μικρό κατάλογο μοντέλων που λανσαρίστηκαν λίγο πριν ή μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και που παρέμειναν ανταγωνιστικά για πολλές δεκαετίες, όπως ήταν επίσης και το Volkswagen Beetle (Σκαθάρι), το Mini, το Fiat 500, το Jeep και η σειρά Land Rover.

Το επίπεδο τεχνολογίας του 2CV, ήδη από το 1948, ήταν αξιοσημείωτο για ένα αυτοκίνητο οποιασδήποτε τιμής για την τότε εποχή, πόσο μάλλον για ένα από τα φθηνότερα αυτοκίνητα του πλανήτη, ενώ υπέστη και αρκετές βελτιώσεις στα μετέπειτα χρόνια παραγωγής του. Ωστόσο, το προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου κρυβόταν κάτω από ένα ασυνήθιστο, πλην όμως άκρως απλοϊκό ντιζάιν, με έμπνευση από το ύφος της σχολής Μπάουχαους.

Το αυτοκίνητο αυτό έγινε τεράστια επιτυχία, αφού πέτυχε τον αρχικό του στόχο να προσφέρει στους κατοίκους της υπαίθρου της Γαλλίας, και σύντομα και άλλων κρατών, μια φθηνή εναλλακτική λύση αντί για τα άλογα και τα κάρα. Είναι εντυπωσιακό ότι παρέμεινε στην παραγωγή επί 42 χρόνια, με ελάχιστες αλλαγές. Θεωρείται ως ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα – σταθμοί στην ιστορία της Citroën και εξακολουθεί να διατηρεί μεγάλο αριθμό φανατικών οπαδών διεθνώς, ακόμα και σήμερα.

Το εσωτερικό του