Νότια Κρήτη

«Η ΔΕΗ Μοιρών κλείνει γιατί δεν είχε… επισκεψιμότητα»!

«Η ΔΕΗ Μοιρών κλείνει γιατί δεν είχε… επισκεψιμότητα»!

Απίστευτη «απάντηση» του Υπουργού Γιώργου Σταθάκη.

A-
A+
10/01/2017 | 10:14

Με μια απίστευτη και εξωφρενική αιτιολογία α ο Υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης επιχειρεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα: το κλείσιμο του Ταμείου της ΔΕΗ στις Μοίρες, υποστηρίζοντας  πως… «η επισκεψιμότητα του καταστήματος στις Μοίρες είναι πολύ χαμηλή»!

Ο Υπουργός, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του βουλευτή Ηρακλείου Βασίλη Κεγκέρογλου, επικαλείται έγγραφο της Δημόσιας επιχείρησης Ηλεκτρισμού από το οποίο, όπως αναφέρει, προκύπτει «η χαμηλή επισκεψιμότητα» , ενώ  σημειώνεται ότι η εξόφληση των λογαριασμών μπορεί να γίνεται « σε περισσότερα από 6.000 σημεία σε ολόκληρη τη χώρα, όπως Τράπεζες (ΑΤΜ, e-banking, phone banking, πάγια τραπεζική εντολή), καταστήματα ΕΛΤΑ και σε λοιπούς συμβεβλημένους συνεργάτες (supermarkets, πρακτορεία ΟΠΑΠ, κ.λ.π.)  που δραστηριοποιούνται  στον τομέα είσπραξης λογαριασμού για τρίτους. Επίσης, οι πελάτες της επιχείρησης έχουν τη δυνατότητα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης για οποιοδήποτε θέμα». Όσο για τους ηλικιωμένους και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το… ηλεκτρονικό «banking» και γενικά δεν παίζουν την τεχνολογία στα δάχτυλα;  Σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργού «η φυσική αδυναμία μετάβασης σε γειτονικές περιοχές και η αδυναμία χρήσης νέων τεχνολογιών δεν αποτελούν εμπόδια για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών»!

Αναλήθεια

Η υπουργική απάντηση ξεκινά με την απόλυτη αναλήθεια: Το υποκατάστημα της ΔΕΗ στις Μοίρες όχι μόνο δεν είχε χαμηλή επισκεψιμότητα (!) αλλά εξυπηρετούσε μέχρι τώρα ένα πολύ μεγάλο αριθμό ανθρώπων της ευρύτερης περιοχής του νότου, ανθρώπων  που συχνά χρειαζόταν να περιμένουν υπομονετικά στην ουρά τη σειρά τους. Όσο για τις «εναλλακτικές πληρωμές», πέραν του ότι ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών είναι αδύνατο να  πληρώσει το λογαριασμό του με  e-banking ή phone banking, η εξόφληση των λογαριασμών οπουδήποτε αλλού πλην του υποκαταστήματος σημαίνει την χρηματική επιβάρυνση του καταναλωτή με επιπλέον «χαράτσι»  στον ήδη υπερφορτωμένο με διάφορα τέλη άσχετα με το ρεύμα, λογαριασμό του ηλεκτρικού.  Για το επιχείρημα ότι «οι πελάτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται… τηλεφωνικά για οποιοδήποτε θέμα», προφανώς ο Υπουργός δεν έχει συναίσθηση πόσο «πρακτική» (ΔΕΝ) είναι  η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση από τις εν Ελλάδι υπηρεσίες.

Το θέμα στη Βουλή

Θυμίζουμε ο θέμα του λουκέτου στο Ταμείο της ΔΕΗ Μοιρών -ένα ακόμα λιθάρι σε μέγεθος…ταφόπλακας, στην νέκρωση της κρητικού νότου- που είχε αναδείξει η «Άποψη του νότου» στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου, είχε φτάσει μέχρι τη Βουλή. Με ερώτηση του προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και Βουλευτής Ηρακλείου, Βασίλης Κεγκέρογλου, ζητά να παραμείνει ανοιχτό το Ταμείο της ΔΕΗ στις Μοίρες». Αναλυτικά στο κείμενο της ερώτησης του Β. Κεγκέρογλου αναφέρονταν τα εξής: «Οργή και αγανάκτηση νιώθουν οι κάτοικοι της Μεσαράς και του ευρύτερου νότου του Ν.Ηρακλείου, με τη συνεχιζόμενη αποψίλωση κάθε δημόσιας υπηρεσίας που έχει απομείνει στη περιοχή. Η διαφαινόμενη κατάργηση του Ταμείου της ΔΕΗ στις Μοίρες βρίσκει κάθετα αντίθετη την τοπική κοινωνία και δυσχεραίνει περισσότερο την καθημερινότητά των πολιτών, οι οποίοι θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις, προκειμένου να εξυπηρετηθούν. Στην κατεύθυνση αυτή, μάλιστα, κοινωνικοί φορείς, σύλλογοι και κάτοικοι υποστήριξαν το αυτονόητο, ότι δηλαδή οι Μοίρες δικαιούνται και αξίζουν πλήρως στελεχωμένες δημόσιες υπηρεσίες. Επειδή υπολογίζεται ότι το εν λόγω Ταμείο εξυπηρετεί πάνω από 30.000 καταναλωτές, στοιχείο που δεν έχει ληφθεί σοβαρά υπόψη. Ερωτάσθε  κ. Υπουργέ, σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε προκειμένου να διατηρηθεί σε λειτουργία το ταμείο της ΔΕΗ στις Μοίρες;».  Ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος είχε καταθέσει  και ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και Μεσαρίτης βουλευτής κ. Λευτέρης Αυγενάκης, αναφέροντας:  «Μεγάλα προβλήματα αναμένεται να προκαλέσει το κλείσιμο του ταμείου της ΔΕΗ Μοιρών Ηρακλείου από τις 16 Δεκεμβρίου 2016. Η δραστηριότητα του συγκεκριμένου ταμείου δεν αφορά μόνο τους κατοίκους Μοιρών. Πρόκειται για μια υπηρεσία που εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή της Μεσαράς και 30. 000 πολίτες περίπου. Ως εκ τούτου, ο επικείμενος τερματισμός αυτής της δραστηριότητας έχει προκαλέσει την έντονη αναστάτωση των πολιτών, και τα παράπονα τους εστιάζουν κυρίως στο θέμα των εναλλακτικών επιλογών που έχουν για την εξυπηρέτησή τους. Διότι αφενός η τραπεζική συναλλαγή για πάγια πληρωμή λογαριασμών έχει προμήθεια εργασίας, κι αφετέρου πολύς κόσμος, και ιδίως άνθρωποι μεγαλύτερων ηλικιών, δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές ώστε να αποφύγουν το επιπλέον έξοδο. Δικαίως, λοιπόν, αναρωτιούνται με ποια λογική τερματίζεται μια τόσο σημαντική υπηρεσία για ολόκληρη την περιοχή της Μεσαράς; Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός: Τι πρωτοβουλίες θα αναλάβετε ώστε να διατηρηθεί η δραστηριότητα του ταμείου της ΔΕΗ Μοιρών;».