Πολιτισμός

«Μουσικές Παρασκευές» 18 Αυγούστου στο Λαβύρινθο (Πρόγραμμα)

«Μουσικές Παρασκευές» 18 Αυγούστου στο Λαβύρινθο (Πρόγραμμα)

Μουσικά ακούσματα από Αραβία, Ιράν, Αζερμπαϊτζάν και Αφγανιστάν.

A-
A+
12/08/2017 | 18:58

Οι μουσικές Παρασκευές στον κήπο του Λαβυρύνθου έχουν κάνει μεγάλη επιτυχία φέτος το καλοκαίρι στο μουσικό εργαστήρι. Μουσικές από πάρα πολλά μέρη του κόσμου σε συνδυασμό με την Κρητική παραδοσιακή μουσική, χαρίζουν απλόχερα ανεπανάληπτα συναισθήματα μουσικών ταξιδιών.

Την Παρασκευή 18 Αυγούστου θα είναι ακόμα μια τέτοια βραδιά που ξεκινά στις 21.30 και η είσοδος είναι πάντα δωρεάν στο χωριό Χουδέτσι.

1ο μέρος:
Αραβική Μουσική : Adel Salameh (αραβικό ούτι)
2ο μέρος:
Η Μουσική του Ιράν και του Αζερμπαϊτζάν: Hemhal Ensemble- Arslan Hazreti (καμάντσα), Serkan Yilmaz (σάζι), Sakir Ozan Uygan (κρουστά), Veka Aler (φωνή)
3o μέρος:
Η Μουσική του Αφγανιστάν: Daud Khan Sadozai (ραμπάμπ), Ciro Montanari (τάμπλα)

Αραβική Μουσική- Adel Salameh-ούτι

O Adel Salameh, παλαιστίνιος ουτίστας και συνθέτης, γεννήθηκε στο Ναμπλούς της Παλαιστίνης το 1966. Ξεκινάει να ζει σε Αραβικές χώρες παίζοντας ως σολίστας και αργότερα αφού μεταναστεύει στην Ευρώπη το 1990, εξελίσσει αυτή του την ιδιότητα και εμφανίζεται σε συναυλίες σε περισσότερες από τριάντα χώρες μεταξύ αυτών η Ιαπωνία, η Αυστραλία, η Σιγκαπούρη, το Χόνγκ-Κόνγκ, η Νότια Αφρική και πολλές άλλες χώρες στη Νότια Αφρική και Ευρώπη. Βλέποντας τη μουσική ως ένα τέλειο εργαλείο για να χτίσει κανείς γέφυρες μεταξύ των πολιτισμών, συνεργάζεται με μουσικούς από την Τουρκία, Ισπανία, Ινδία, Γαλλία, Αγγλία, Ισραήλ καθώς και μουσικούς της τζαζ. Δούλεψε στην Womad/Real World για 6 χρόνια και εμφανίστηκε σε πολύ σημαντικά θέατρα και φεστιβάλ της Ευρώπης. Στη συναυλία θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα εστιάζοντας στη διαφορετική προσέγγιση παιξίματος στο ούτι ανά τον Αραβικό κόσμο.

Η μουσική του Ιράν και Αζερμπαϊτζάν: Arslan Hazreti (καμάντσα), Serkan Yılmaz (σάζι), Şakir Ozan Uygan (κρουστά), Veka Aler (φωνή)

Ο Arslan Hazreti γεννήθηκε στο Tabriz του Ιράν το 1976. Ξεκίνησε να μαθαίνει Kamancha στα δεκατρία του χρόνια ενώ πήρε μαθήματα Μακάμ από τον Cavit Murtezaoğlu. Έχοντας ασχοληθεί ταυτόχρονα με τη μουσική παράδοση του Ιράν και του Αζερμπαϊτζάν, εντρύφησε έτσι στα τροπικά συστήματα των παραδόσεων και των δύο περιοχών.Από το 2004 διαμένει μόνιμα στην Κωνσταντινούπολη.
Έχει συμμετάσχει σε διάφορα μουσικά εγχειρήματα όπως το The Way It Is, Virtuosi, μαζί με τον Cavit Murtezaoğlu, Orient Expressions, String and Skin. Έχει επίσης συνεργαστεί με διάσημους καλλιτεχνες όπως οι Susan Deyhim, Aynur Doğan, Richard Horowitz, YurdalTokcan, Vamik Memmedaliyev, Yinon Muallem, Şirin Pancaroğlu, Feryal Öney. Από τα τελευταία του εγχειρήματα είναι τα Meşk-I Kamança and Meşk-i Yay στα οποία παίζει ντουέτο με τους İmamyar Hasanov and DeryaTürkan.

Η μουσική του Αφγανιστάν: Daud Khan Sadozai (Ραμπαμπ), Ciro Montanari (τάμπλα)

Ο Daud Khan Sadozai γεννήθηκε στην Καμπούλ του Αφγανιστάν το 1955. Σπούδασε ραμπάμπ, το πιο γνωστό παραδοσιακό όργανο του Αφγανιστάν, με τον Ustad Mohammed Omar ο οποίος υπήρξε ο σημαντικότερος δεξιοτέχνης αυτού του οργάνου τον 20ο αιώνα. Ο Ustad Mohammed Omar του δίδαξε, εκτός από τη λαϊκή παράδοση του Αφγανιστάν, την κλασική παράδοση που αναπτύχθηκε στην Καμπούλ στην οποία φαίνονται πολλές επιρροές από την κλασική παράδοση της Βόρειας Ινδίας. Ο Daud Khan είναι ένας από τους πολύ λίγους που κρατάνε ζωντανή αυτή την μουσική παράδοση σήμερα.Εκτός από ραμπάμπ σπούδασε επίσης το όργανο σαρόντ της Βόρειας Ινδίας με το μεγάλο δάσκαλο Ustad Amjad Ali Khan. Οι πρόγονοι του Amjad Ali Khan ήταν εκείνοι που έφεραν το ραμπάμπ από το Αφγανιστάν στην Ινδία όπου μετεξελίχθηκε στο Σαρόντ όπως το βρίσκουμε σήμερα. Μαζί με τον Ιταλό δεξιοτέχνη τάμπλας, Ciro Montanari, o Daud Khan θα παρουσιασει αντιπροσωπευτικά κομμάτια της μουσικής του Αφγανιστάν.

 

Το apopsilive.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις και τα παράπονα τους μέσα από την ιστοσελίδα μας, καθώς θεωρούμε ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να το κάνει ελεύθερα. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά γιατί δεν θα εγκρίνονται προς δημοσίευση.