Κρήτη

1.300 επιβάτες κρουαζιέρας στο Ρέθυμνο το 2017

1.300 επιβάτες κρουαζιέρας στο Ρέθυμνο το 2017

Μείωση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στην χώρα.

A-
A+
08/01/2018 | 17:00

Συνολικά 21 κρουαζιερόπλοια με 1301 επιβάτες έφτασαν το 2017 στο Ρέθυμνο, παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με πέρυσι αλλά και το 2015, με το 2014 να έχει πολύ περισσότερους επισκέπτες (4.220).

Τα στοιχεία για τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και τις αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας, ανακοίνωσε η Ένωση Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), σύμφωνα με τα οποία παρατηρείται μικρή πτώση στις αφίξεις, κάτι που αποδίδεται στην πολιτική αστάθεια και τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου και τα λιμάνια των χωρών αυτών.

Σε ό,τι αφορά στην Κρήτη, τα στοιχεία έχουν ως εξής:
• Στο λιμάνι της Σούδας, το 2017 κατέπλευσαν 84 κρουαζιερόπλοια με 128.067 επιβάτες, το 2016: 86 κρουαζιερόπλοια με 147.915 επιβάτες, το 2015: 59 κρουαζιερόπλοια με 96.612 επιβάτες και το 2014: 38 κρουαζιερόπλοια με 33.304 επιβάτες.
• Στο Ρέθυμνο, έφτασαν το 2017: 21 κρουαζιερόπλοια με 1301 επιβάτες, το 2016: 3 κρουαζιερόπλοια με 400 επιβάτες, το 2015: 11 κρουαζιερόπλοια με 1076 επιβάτες και το 2014: 18 κρουαζιερόπλοια με 4.220 επιβάτες.
• Στο Ηράκλειο, έφτασαν το 2017: 131 κρουαζιερόπλοια με 181.693 επιβάτες, το 2016: 165 κρουαζιερόπλοια με 238.780 επιβάτες, το 2015: 170 με 219.805 επιβάτες και το 2014: 160 κρουαζιερόπλοια με 242.951 επιβάτες.
• Στον Άγιο Νικόλαο, το 2017 έφτασαν 43 κρουαζιερόπλοια με 28.972 επιβάτες, το 2016: 49 κρουαζιερόπλοια με 26.560 επιβάτες, το 2015: 52 κρουαζιερόπλοια με 37.762 επιβάτες και το 2014: 66 κρουαζιερόπλοια με 46.432 επιβάτες.
• Η Σητεία, το 2017 και το 2016 δεν «υποδέχθηκε» κρουαζιερόπλοια, το 2015 έφτασε ένα πλοίο με 444 επιβάτες και το 2014: 4 κρουαζιερόπλοια 2.802 επιβάτες.

H EIKONA ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Πτώση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και στις επισκέψεις επιβατών, παρατηρείται το 2017 σε σχέση με το 2016 στη χώρα μας, λόγω της πολιτικής αστάθειας και των γεωπολιτικών εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου και τα λιμάνια των χωρών αυτών.

Είναι ενδεικτικό ότι σε έξι λιμάνια της Τουρκίας: Κωνσταντινούπολη, Σμύρνη, Μαρμαρίς, Τσεσμέ, Κουσάντασι και Αττάλεια, προσέγγισε μόνο μία εταιρεία κρουαζιέρας και αυτή ήταν η ελληνική Celestyal Cruises.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Ένωση Λιμένων Ελλάδας, το 2017 παρατηρήθηκε πτώση περίπου 20,5% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (από 4.307 το 2016 σε 3.415 το 2017) και πτώση περίπου 11% στις επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας (από 5.204.231 το 2016 σε 4.625.363 το 2017).

Πάντως, η πρώτη δεκάδα των προορισμών παραμένει η ίδια, όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια, με σταθερά πρώτο σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και επιβατών το λιμάνι του Πειραιά και μόνη αξιοσημείωτη αλλαγή η δεύτερη θέση για το λιμάνι της Μυκόνου σε αντικατάσταση αυτού της Σαντορίνης, το οποίο μετατίθεται στην τέταρτη, για πρώτη φορά.

Συγκεκριμένα στο λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στον πρώτο προορισμό το 2017 είχαμε 576 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με 1.055.559 επισκέψεις επιβατών, έναντι 625 αφίξεων κρουαζιερόπλοιων το 2016 με 1.094.135 επισκέψεις επιβατών.
Η Μύκονος που έρχεται στη δεύτερη θέση είχε 501 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2017 με 699.304 επισκέψεις επιβατών έναντι 596 αφίξεων το 2016 με 722.517 επισκέψεις επιβατών.

Στην Τρίτη θέση είναι η Κέρκυρα με 410 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2017 και 679.681 επισκέψεις επιβατών στην τέταρτη η Σαντορίνη με 406 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2017 και 620.570 επισκέψεις επιβατών και ακολουθούν το Κατάκολο, η Ρόδος, το Ηράκλειο τα Χανιά, η Πάτμος και η Κεφαλονιά Ιθάκη στη 10η θέση.

ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ

Το 2018 δεν θα είναι καθόλου εύκολο για την άνθιση της Κρουαζιέρας στην Ελλάδα καθώς υποδομές, γραφειοκρατία και αύξηση του μεγέθους των κρουαζιεροπλοίων που θα έρχονται στα ελληνικά λιμάνια κάνουν επιτακτική την ανάγκη για εκσυγχρονισμό των ελληνικών λιμένων, όπως υποστηρίζει στο μεταξύ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Τουριστικών Γραφείων της Ελλάδας Λύσσανδρος Τσιλίδης.

Μάλιστα με τη δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Τσιλίδης καλεί τον Πρωθυπουργό να «σκύψει» προσωπικά στο συγκεκριμένο κλάδο και στα ανοικτά ζητήματα που υφίστανται και να συστήσει συντονιστικό φορέα που θα τρέξει και θα υλοποιεί έγκαιρα τα έργα των υποδομών στα ελληνικά λιμάνια. Ο κ. Τσιλίδης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το γεγονός ότι τα νέα πλοία που θα έλθουν στα ελληνικά λιμάνια την επόμενη τριετία θα είναι μεγαλύτερα ξεπερνώντας τα όρια που μπορούν να αντέξουν οι υφιστάμενες υποδομές.

Για να μπορούν, όπως τονίζει ο κ. Τσιλίδης, να γίνονται κρουαζιέρες μεσογειακές και να πάρει η Ελλάδα κόσμο από Αίγυπτο, Ισραήλ κλπ θα πρέπει να έχουν στο καλεντάρι τους οι εταιρείες που οργανώνουν κρουαζιέρες και δύο ελληνικά νησιά. Αυτό για να επιτευχθεί απαραίτητες είναι οι υποδομές, τονίζει ο κ. Τσιλίδης και προσθέτει ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γίνουν μεγάλες αίθουσες «τύπου αεροδρομίου» στα ελληνικά λιμάνια και να υπάρχει η δυνατότητα στους ξένους επισκέπτες να κάνουν check in από το αεροδρόμιο, πριν καν επιβιβαστούν στα κρουαζιερόπλοια. Πολύ σημαντική παράμετρος για την προσέλκυση επισκεπτών κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι και η καθιέρωση βίζας διπλής θεώρησης εισόδου, ώστε να μπορούν να πραγματοποιούν άνετες μετακινήσεις οι επισκέπτες μας.

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΪΑΜΙ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ

Συμφωνίες και σχεδιασμός για αφίξεις κρουαζιερόπλοιων

– Δύο γαλλικές εταιρείες έχουν ήδη κλείσει ημερομηνίες για το 2019

Το δημοτικό Λιμενικό Ταμείο συνεχίζει την προσπάθεια για να ανοίξει η προοπτική του τουρισμού κρουαζιέρας, κάτι που όπως επισημαίνει η πρόεδρός του Ρένα Κουτσαλεδάκη, δεν αφορά μόνο το Λ.Τ. αλλά πρέπει να υπάρξει συνεργασία των φορέων της αυτοδιοίκησης και του Επιμελητηρίου, ώστε συντονισμένα και από κοινού να «τρέξουν» το θέμα.

Μάλιστα, λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, φιλοξενήθηκε στο Ρέθυμνο ένας τεχνικός σύμβουλος για τον τομέα της κρουαζιέρας από το Μαϊάμι, ο οποίος μετέφερε την τεχνογνωσία του, είδε τις εγκαταστάσεις και μίλησε με τα στελέχη του Λ.Τ. για την προβολή του λιμανιού στις εκθέσεις κρουαζιέρας, επισημάνθηκε ότι το λιμάνι μπορεί να φιλοξενήσει πλοία μέχρι 180 μέτρα και ότι υπάρχει η δυνατότητα για ανάπτυξη yachting. Σύμφωνα με την κα Κουτσαλεδάκη, ο τεχνικός σύμβουλος με τον οποίο το Λ.Τ. είχε επαφή από την περυσινή συμμετοχή του στην έκθεση του Μαϊάμι, θεωρεί πως υπάρχουν καλές προοπτικές.

Ήδη για το 2019 έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον δύο γαλλικές εταιρείες να έρθουν στο λιμάνι του Ρεθύμνου και έχουν δηλώσει συγκεκριμένες ημερομηνίες για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Νοέμβριο. Πρόκειται για εταιρείες που έχουν δυο νεότευκτα κρουαζιερόπλοια, πολυτελή, 140 μέτρων, που μπορούν να προσεγγίσουν το λιμάνι.
Παράλληλα, γίνονται προσπάθειες και για το 2018, ενώ έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον δυο εταιρείες χωρίς όμως να έχουν συγκεκριμενοποιήσει τις ημερομηνίες.

Ο τεχνικός σύμβουλος το επόμενο διάστημα θα επισκεφθεί ξανά το Ρέθυμνο και θα έχει επαφές με τους αυτοδιοικητικούς φορείς, αλλά και με τον Μητροπολίτη Ρεθύμνης κ. Ευγένιο και τον καθηγητή Νίκο Σταμπολίδη για να συζητήσουν τις δυνατότητες επισκεψιμότητας σε μονές και αρχαιολογικούς χώρους και την προβολή αυτών στις εκθέσεις κρουαζιέρας.

Το apopsilive.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις και τα παράπονα τους μέσα από την ιστοσελίδα μας, καθώς θεωρούμε ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να το κάνει ελεύθερα. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά ή συκοφαντικά γιατί δεν θα εγκρίνονται προς δημοσίευση.