Blogs
Πώς να βοηθήσετε τα παιδιά σας για να πάνε προετοιμασμένα στην Ά Δημοτικού
Για να βελτιωθεί η ακουστική κατανόηση ενός παιδιού:
- Βάλτε το να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες με 2 ή περισσότερα μέρη π.χ. Πάρε το βιβλίο σου και έλα να κάτσεις στην καρέκλα.
- Διαβάστε του δυνατά ιστορίες με σκοπό να καταλάβει όλες τις λεπτομέρειες τους. Θέλουμε να καταλάβει τα: Ποιος, τι κάνει; Τι;,Με τι; Που; Πότε;
- Να κάνετε διάλογο και να έχετε σαν στόχο να συμμετέχει ενεργά, συνεχίζοντας τη συζήτηση.
Π.χ. μαμά: Έγινε κάτι σήμερα σχολείο που σε έκανε να γελάσεις;
Παιδί: Ναι! Η Μαρία μου έδωσε την κούκλα της για λίγο.
Μαμά: Ωραία! Και τι παιχνίδι παίξατε με την κούκλα;
Παιδί: παίξαμε το γιατρό
Για να βελτιωθεί ο λόγος ενός παιδιού:
- Θα πρέπει να απαντάει σε κλειστού τύπου ερωτήσεις με ναι/όχι
- Θα πρέπει να απαντάει σε ανοιχτού τύπου ερωτήσεις π.χ «Πως τα πέρασες στη γιαγιά;» (να κάνει αφήγηση)
- Θα πρέπει να κάνει επαναφήγηση, δηλαδή να ξαναλέει μια ιστορία/ένα παραμύθι που μόλις άκουσε.
- Θα πρέπει να κάνει ερωτήσεις, να ζητάει οδηγίες και να σχολιάζει κάτι που του έκανε εντύπωση
- Θα πρέπει να ξεκινάει τη συζήτηση.
Όσον αφορά την προετοιμασία για την ανάγνωση:
- Το παιδί θα πρέπει να μάθει ότι διαβάζουμε ένα βιβλίο, από το εξώφυλλο προς το οπισθόφυλλο, από πάνω προς τα κάτω και από τα αριστερά προς τα δεξιά.
- Θα πρέπει να μάθει ότι οι προφορικές λέξεις είναι φτιαγμένες από ήχους/ φθόγγους.
- Θα πρέπει να μάθει να βρίσκει λέξεις που ομοιοκαταληκτούν (ρίμα) π.χ. Έλα εδώ μικρό παιδάκι…να σου δώσω ένα…(φιλάκι)
- Θα πρέπει να καταλάβει ότι κάποιες λέξεις αρχίζουν από τον ίδιο ήχο π.χ. σοκολάτα, σαπούνι, σελίδα
- Θα πρέπει να μπορεί να επαναφηγηθεί/ να κάνει ότι διαβάζει ένα παραμύθι, κοιτώντας τις εικόνες του.
-
Η Χασουράκη Ευαγγελία είναι Λογοθεραπεύτρια
Μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων- Λογοθεραπευτών Ελλάδος